چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
راهپیمایی اربعین

حوزه / بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در فیلم یا سریالی که به راهپیمایی اربعین توجه می‌شود سبک زندگی ایرانی - اسلامی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، برای همین از این دست تولیدات به عنوان کارهای الگو محور می‌توان نام برد.

مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین سوژه‌ای جذاب برای کارهای نمایشی است، گفت: پرداختن به رویداد میلیونی که هر ساله در ایام اربعین برگزار می‌شود تنها روایت یک مناسک جمعی نیست بلکه در خود هزاران قصه دارد که هر یک از آنها قادر است آثار بسیار مثبتی در جامعه ایجاد کند. برای مثال در بحث وحدت فیلم‌هایی با محوریت راهپیمایی اربعین انتظار می‌رود جریان‌سازی خوبی داشته باشند.

وی افزود: چند روز پیش بازی در فیلمی سینمایی با عنوان «موکب» را به پایان رساندم. در این اثر نمایشی، قصه خانواده‌ای روایت می‌شود که عازم راهپیمایی اربعین است. پدر خانواده در نزدیکی مرز ایران و عراق با فردی مواجه می‌شود که در زمان دفاع مقدس با او مواجه داشته، اما در زمان حال مشغول خدمت به زائران امام حسین (ع) است. روایت مواجهه این دو فرد قصه زیبایی را شکل می‌دهد که مخاطب از آن تاثیر می‌گیرد.

این بازیگر ادامه داد: کارگردانی این فیلم سینمایی را بهرام درخشان بر عهده دارد. فیلمی که در آن راهپیمایی اربعین مورد توجه قرار می‌گیرد زوایای مختلفی را شامل می‌شود برای مثال پیوند اربعین با دفاع مقدس یکی از این نزدیکی‌ها است. دفاع مقدس ما وام گرفته از قیام امام حسین (ع) است. در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با تکیه بر فرهنگ عاشورا در مقابل دشمن بعثی جانفشانی کردند و در نهایت اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور در دست دشمن تا دندان مصلح گرفتار شود.

این بازیگر با بیان اینکه راهپیمایی اربعین می‌تواند سبک زندگی اسلامی را اشاعه دهد، تاکید کرد: وقتی در فیلم یا سریالی که به راهپیمایی اربعین توجه می‌شود سبک زندگی ایرانی - اسلامی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، برای همین از این دست تولیدات به عنوان کارهای الگو محور می‌توان نام برد، البته باید در نظر داشت برای بالا رفتن کیفیت چنین کارهایی حتماً باید عوامل سازنده آن به اصل موضوع باور قلبی داشته باشد.

امینی‌خواه در پایان این گفتگو تصریح کرد؛ من در فیلم‌های بسیاری که در آن موضوعات دینی و دفاع مقدسی مورد توجه قرار گرفته، حضور داشته‌ام. برای شرکتم در این آثار دو دلیل دارم ابتدا اینکه خود به لحاظ قلبی به موضوعات مربوطه ایمان و باور دارم. دوم اینکه کشور ما جامعه‌ای دینی است و بسیاری از اتفاقات با آموزه‌های دینی گره خورده و باید در آثار مختلف به آن نظر داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha